03 de maig 2012

Una familia 'okupa' s'instal·la en el nostre jardi i convida els seus amics

Fa uns anys, un dia com avui, les meves filles em van regalar una
caseta de fusta per instal·lar al pati. És una estructura sòlida i
acollidora amb una paret abatible de vidre que ha quedat muntada en
una olivera centenària del pati familiar.
La novetat és que aquesta primavera, la caseta ha estat ocupada per
una familia de pardals (1). Podeu veure que el representant legal de la familia
 fa guardia a la porta de la caseta ocupada.
A més a més, sembla que els ocupants fan l'efecte crida i l'olivera està
envoltada aquests dies d'altres individus ,,,, És una invasió!


Encara que ho pugui semblar, la família d'ocupants del nostre niu no pateix la síndrome de Diògenes, símplement és que han anat a Ikea a buscar els mobles i encara no els han pogut muntar.




Mallerenga blava (Cyanistes caeruleus o Parus caeruleus)






Mallerenga carbonera (Parus major)






Cotxa fumada  (Phoenicurus ochruros)





Puput (Upupa epops)











Tòrtora turca (Streptopelia decaocto)




(1) P.D.:  L'amic i expert ornitòleg Enric Carrera Gallissà m'indica que la família 'okupa' del nostre jardí és en concret de l'espècie pardal xarrec (Passer montanus), similar al pardal comú (Passer domesticus) però de colors més vius.

1 comentari:

Mercè Piqueras ha dit...

Quan va fer tan de fred (em sembla que al febrer) veia alguns moixons insectívors prop de casa i vaig pensar que no devien trobar cap insecte per alimentar-se. Vaig comprar una menjadora i un paquet de larves d'insecte (em sembla que liofilitzades o si més no, seques) i de seguida van començar a venir i el menjar volava. (El primer va ser un tallarol capnegre, identificat gràcies a José Luis Gallego.

Hem hagut de comprar més paquets de larves perquè, encara que ja fa bon temps i ja hi ha insectes, els moixons segueixen venint. Dels meus "convidats", el que em resulta més fàcil de reconèixer és el pit-roig. Són espantadissos i si hi ha algú al balcó no vénen o fugen de seguida.