15 de desembre 2009

'La providència es diu Paco'

Aquest és el títol d'una magnífica biografia de Paco Candel escrita
per Genís Sinca (Dèria edicions-La Magrana). Amb el temps perdem la
memòria, i no em refereixo a l'Alzheimer sinó més aviat a malalties
socials com la pèrdua de sensibilitat pels problemes com la integració
social, les persones necessitades o la solidaritat. Genís Sinca recull
en aquest llibre, amb una tendresa molt especial, el caràcter d'una
persona tan valenta que mai es va atrevir a deixar el seu barri i la
seva gent. Un llibre que personalment m'ha ajudat a descobrir una mica
el barri on vaig néixer.

1 comentari:

La lectora corrent ha dit...

Vaig conèixer l'obra de Candel quan jo era molt jove i vaig anar a fer la prestació del servei social (l'equivalent a la "mili" que havíem de fer les noies)a l'Asil de Nostra Senyora del Port. Algú em va recomanar que llegís "Donde la ciudad cambia su nombre" per conèixer una mica aquell barri. Em va enganxar i des d'aleshores vaig ser una fan de Candel. En buscaré aquesta biografia.